דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

 
המסלול לחינוך מיוחד

ביסוד תכנית הלימודים של מסלול החינוך המיוחד נמצאת האמונה בכושר ההשתנות של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
תואר ראשון חינוך מיוחד ילד צרכים מיוחדים ייעוץ
 
המסלול לחינוך מיוחד

המסלול לחינוך מיוחד

 

hanam.jpg ביסוד תכנית הלימודים של מסלול החינוך המיוחד נמצאת האמונה בכושר ההשתנות של הילד בעל הצרכים המיוחדים.

כושרו של הילד ללמוד ולהתקדם הוא מעבר למגבלות, לאטיולוגיה ולגיל. זכותו של הילד לקבל חינוך הולם, סיוע וטיפול היא זכות בסיסית המוקנית לו על ידי עקרונות התורה, המוסר והחוק. חובת החברה לסייע לו לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
חוק החינוך המיוחד קובע: "מטרת החינוך המיוחד היא לקדם ולפתח את כישורי הילד החריג, לשפר את יכולתו הגופנית, השכלית, הנפשית וההתנהגותית, להקנות לו מיומנויות והרגלים ולסגלו להתנהגות המקובלת בחברה במטרה להקל על שילובו בחברה ובמעגל העבודה". 
הילד המיוחד חייב ללמוד בסביבה המגבילה פחות, וזכותו לקבל טיפול וללמוד בהתאם לרמתו, לדרכו ולצרכיו תוך הצבה מתמדת של אתגרים להעלאת תפקודו. תפיסה זו מחייבת הכשרת מורה בעלת אישיות אמפאטית, הבקיאה בתחומים שונים של החינוך המיוחד ובעלת יכולת ליישום נכון של המחקרים והידע המדעי המצטברים במהירות. התשתית של המכללה בתחום המעבדות לאבחון דינמי וטיפול בילד החריג (מעבדה לליקוי למידה ומעבדה לאבחון דינמי וטיפול על פי גישת הלמידה המתווכת – (L.P.A.D., נותנת עזרה מקצועית לבתי ספר ולקהילות בהם מתאמנות הסטודנטיות בהוראה, באבחון ובטיפול. באופן זה נוצרים קשרי גומלין והזנה הדדיים בין השדה ללימודים העיוניים.
 

​ מטרות תכנית הלימודים הנובעות מהאמור לעיל הן:

1. להכשיר מורה בעלת אישיות חמה, אמפאטית, מתקשרת, מאמינה בכוחו של הילד להשתנות ומשקיעה מאמצים לסייע לו בכך.
2. להכשיר מורה בעלת מיומנויות למידה מתקדמות, בעלת יכולת לקרוא מאמרים מדעיים באופן ביקורתי ובעלת מיומנויות מחקר בסיסיות.
3. להכשיר מורה המסוגלת לקרוא אבחונים, להסיק מהם מסקנות חינוכיות-לימודיות-טיפוליות, לתכנן תכנית למידה אישית עבור הילד, לבצע את תכנית הלימודים, לעקוב אחר התקדמות הילד, לבצע משוב מתמיד ולערוך עדכונים בתכנית הלימודים הייחודית.
4. להכשיר מורה המסוגלת לעבוד כחברה בצוות הבין מקצועי: לתרום מידיעותיה ומהיכרותה עם הילד תוך כדי יכולת להבין וליישם את המלצות חברי הצוות.
5. להכשיר מורה המסוגלת לשלב ילד בעל צרכים מיוחדים בכיתתו, לשתף פעולה עם הוריו ועם סביבתו החברתית, ולקדם את הילד בתחום הקוגניטיבי, החברתי והרגשי.
 
* לסטודנטית במסלול חנ"ם תינתן אפשרות לשלב דיסציפלינה נוספת להוראה במסלול העל יסודי, בנוסף על לימודי החנ"ם.
 ניתן לבחור באחת מההתמחויות הבאות:
 תנ"ך, תושב"ע, מח"י, היסטוריה, ספרות, אנגלית.
 

 לוח מודעות

 
ד"ר אביה גוטמן
ראש המסלול - ד"ר אביה גוטמן
טלפון :052-3938551
דואל :