התפתחות מקצועית - אופק חדש

תמיד יהיו ההרפתקנים בתחום החינוך שרוצים לפרוץ מעבר לגבולות האפשר ומונעים על ידי אמונה נלהבת במה שהוראה בבית ספר צריכה ויכולה להיות.
( פרופ' טים ברייטהאוס, לונדון)

הפיתוח המקצועי בדרגות הגבוהות יכול לעזור ולתת השראה לכל אחד לנסות לעשות כמותם ולפלס לו דרכים משלו כדי לעודד ילדים ובני נוער לממש חלק גדול מהפוטנציאל הטמון בהם.
העיקרון העומד בבסיס הפיתוח המקצועי הוא להביא את המורים לידי התמחות בלמידה רפלקטיבית ברמה גבוהה על תהליכי הלמידה, ההוראה והיישום בכיתה ובבית הספר, והנעתם לנסות יוזמות ומחקרים חינוכיים. מהלך ההתפתחות המקצועית בכל אחת מהדרגות נשען על יסודות רפלקטיביים, על למידה בקבוצת עמיתים ועל למידה עצמית.
פיתוח תכניות הלמידה לקראת כל דרגה מבוסס על התפיסה שההתפתחות מדרגה לדרגה מעמיקה ומרחיבה את הידע והמומחיות של המורה.

במסגרת הלימודים האקדמיים המהווים את התשתית התיאורטית של התוכנית לומד המורה "כלי עבודה" להטמעת תהליכים חינוכיים בביה"ס והערכתם. מטרת הליווי לגשר על הפער בין הרקע התיאורטי למעשה החינוכי .
מנהלי בתי הספר יהיו פעילים בתהליך ויסייעו למורים המתמחים בדרגות השונות בהליך ייזום יזמות ורעיונות חינוכיים ובשלבי יישומם בבית הספר או בבתי ספר אחרים. כמו כן יתרמו מתחום הידע הנצבר שלהם לטובת המורים המתמחים בדרגות אלה.

שנת תשע"ט היא שנת מעבר למתווה החדש שבו יש אופציה ללימודים של 120 שעות במסגרת אקדמית ( במקום 150 עד כה).
שנה א - תהיה כבר במתווה החדש של 60 שעות
שנה ב - בשנת תשע"ט תהיה 75 שעות כדי להשלים את שנה א.

 

שם:
גב' שרה אליאש
טלפון:
053-7281278
דוא"ל:
seliash@gmail.com