איך שומרים על הרלוונטיות של בית הספר?

בית הספר מעניק לתלמידים רכישת השכלה וידע נרחב, הרב גד בר טוב- מפקח מחוז המרכז בחמ"ד מוסיף לתפקיד בית ספר נדבך חשוב על מנת לשמור על הרלוונטיות שלו בכל הזמנים.

כיצד יכולה מערכת החינוך לשמור על הרלוונטיות שלה בדור הY כאשר הרבה מן ההשכלה ניתן לרכוש באופן עצמאי מהאינטרנט?

מה ישמור על האותנטיות והחוזקות של בתי הספר כאשר הילדים מבולבלים מכל הסובב אותם?

על שאלות אלה ואחרות השיב הרב גד בר טוב, מפקח מחוז מרכז בחמ"ד, במסגרת יום השתלמות במכללת אורות ישראל בשיתוף החמ"ד בנושא: עיצוב זהות דתית ציונית- SEL (למידה חברתית רגשית) אמוני בכלים פדגוגיים, דיגיטליים ורגשיים.

"בית הספר שימש וימשיך לשמש כמקור לרכישת השכלה. אבל בעשורים הקרובים בית הספר יקבל ממד נוסף שתמיד היה בו אבל לא היה מספיק מודגש. הפן של צדדים חינוכיים, ערכיים, רוחניים, ומילת המפתח- זהותיים.

אנחנו חייבים לחדש, לשכלל ולהיטיב את הכלים הפדגוגיים- דיגיטליים, שדרכם נוכל להסתכל ב'לבן של העיניים' של התלמידים שלנו ולדבר איתם באופן כזה שהדיבור על זהות יהיה לא מנותק, אלא חי, כובש ואותנטי".

לדברי הרב בר טוב, "העיסוק בזהות בכלל ובזהות ציונית דתית בפרט הוא הנדבך המשמעותי של החינוך כיום. לכן, כדי שבית הספר ימשיך להיות רלוונטי כלפי הבאים בשעריו, הוא צריך לעסוק בנושא של זהות ציונית- דתית".

"הזהות היא התשתית לחוסן, והחוסן- ממנו מגיעה הרווחה הנפשית. אדם שיודע מה מקומו ותפקידו בעולמו- החוסן שלו חזק יותר, והתנהלותו בעולם טובה, איכותית וטבעית יותר- הן בעבודת ה' והן ביומיום שלו", סיכם הרב בר טוב.