You must have Javascript enabled to use this form.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים
השאירו פרטים
לחצו כאן לדילוג לתוכן המרכזי בעמוד זה
משנה גיטין פ"א סמ"ה כ"י ק
|
ברייתא שבבבלי יא ע"א
|
כל האשטרות העולים בערכאות שלגוים[6]
אף על פי שחותמיהם גוים
כשירים
חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
ר' שמעון אומ'
כולם[7] כשירים
לא הוזכרו[8]
אלא בזמן שנעשו להדיוט[9]
|
תניא
אמ' רבי אלעזר ברבי יוסי[10]
כך[11] אמר רבי שמעון לחכמים בצידן
לא נחלקו רבי עקיבא וחכמי'
על כל[12] השטרו' העולין בערכאו' של גוים
שאף על פי שחותמיהן גוים
כשרי'
לא נחלקו[15]
אלא בזמן שנעשו בהדיוט
שרבי עקיבא מכשיר[16]
וחכמים פוסלין[17]
חוץ[18] מגיטי נשים ושחרורי עבדים
רשב"ג אומ' אף[19] אילו כשרין
במקום שאין ישראל חותמין
אבל במקום שישראל חותמין
לא[20]
|
משנה גיטין פ"א סוף מ"ה
|
ברייתא שבבבלי גיטין ט ע"א וע"ב[21]
|
כל האשטרות העולים בערכאות שלגויים
אף על פי שחותמיהם גוים
כשירים
חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
ר' שמעון אומ'
כולם כשרין
לא הוזכרו
אלא בזמן שנעשו להדיוט
|
תנו רבנן
וכל השטרות העולים בערכאות של גוים
אע"פ שחותמיהן גוים
כשירין
חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדי'[22]
|
משנה גיטין פ"א סוף מ"ה
|
תוספתא גיטין פ"א סוף ה"ד
|
|
כל האשטרות העולים בערכאות שלגוים
אף על פי שחותמיהם גוים
כשירים חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
ר' שמעון אומ'
כולם כשירים
לא הוזכרו
אלא בזמן שנעשו להדיוט
|
כל שטרות העולים בערכאות של גוים
אע"פ שחותמיהן גוים
ר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים[23] בגיטי נשים ובשיחרורי עבדים
אמ' ר' לעזר בר' יוסה
כך אמ' להן לזקנים בצידן
לא נחלקו ר' עקיבא וחכמים
על שטרות העולים בערכאות של גוים
שאע"פ שחותמיהן גוים
שהן כשרין
על מה נחלקו
על שנעשו בהדיוט
שר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים בגיטי נשים ובשחרורי עבדים
רבן שמעון בן גמליאל אומ'
אף גיטי נשים ושחרורי עבדים כשרין
במקום שאין ישראל חותם
|
|
תוספתא כתב יד וינה
|
ברייתא שבבבלי גיטין יא ע"א
|
תוספתא כתב יד ערפורט
|
כל שטרות העולים בערכאות של גוים
אע"פ שחותמיהן גוים
ר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים
בגיטי נשים ובשיחרורי עבדים
אמ' ר' לעזר בר' יוסה
כך אמ' להן[26] לזקנים בצידן
לא נחלקו ר' עקיבא וחכמים
על שטרות העולים בערכאות של גוים
שאע"פ שחותמיהן גוים
שהן כשרין
על מה נחלקו
על שנעשו בהדיוט
שר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים
בגיטי נשים ובשחרורי עבדים
רבן שמעון בן גמליאל אומ'
אף גיטי נשים ושחרורי עבדים
כשרין
במקום שאין ישראל חותם
|
תניא
אמר ר' אלעזר בר' יוסי
כך אמר ר"ש לחכמים בצידן
לא נחלקו ר"ע וחכמים
על כל השטרות העולין בערכאות של עובדי כוכבים
שאע"פ שחותמיהן עובדי כוכבים
כשרים
ואפ' גיטי נשים ושחרורי עבדים[27]
לא נחלקו
אלא בזמן שנעשו בהדיוט
שר"ע מכשיר
וחכמים פוסלים
חוץ[28] מגיטי נשים ושחרורי עבדים
רשב"ג
אומר
אף אלו
כשרים
במקום שאין ישראל
חותמין
אבל במקום שישראל חותמין
לא
|
כל שטרות העולין בערכאות
של גוים
שאף על פי שחותמיהן גוים
ר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכ' פוס'
חוץ מגיטי נשים ומשחרורי עבדים
אמ' ר' אלעזר בר' יוסי
אמ' להן רבן שמעון בן גמליאל לחכמ' בצידן
לא נחלקו ר' עקיבא וחכמ'
על השטרות העולין
בערכאות של גוים
שהן כשרין
על מה נחלקו
על שנעשו בהדיוט
שר' עקיבא מכשיר
בכולן
וחכמ' פוס'
חוץ מגיטי נשים ומשחרורי עבדים
רבן שמעון בן גמליאל
אומ'
אף גיטי נשים ושחרורי
עבדים
כשרין
במקום שאין ישר'
חותמין
|
משנה גיטין פ"א סמ"ה
|
ברייתא שבבבלי יא ע"א
|
כל האשטרות
העולים בערכאות שלגוים
אף על פי שחותמיהם גוים
כשירים
חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
ר' שמעון אומ'
כולם כשירים
לא הוזכרו
אלא בזמן שנעשו בהדיוט
|
תניא
אמר ר' אלעזר בר' יוסי
כך אמר ר"ש לחכמים בצידן
לא נחלקו
ר"ע וחכמים על
כל השטרות
העולין בערכאות של עובדי כוכבים
שאע"פ שחותמיהן עובדי כוכבים
כשרים
ואפ' גיטי נשים ושחרורי עבדים
לא נחלקו
אלא בזמן שנעשו להדיוט
שר"ע מכשיר
וחכמים פוסלים[31]
חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
רשב"ג אומר
אף אלו כשרים
במקום שאין ישראל חותמין
אבל במקום שישראל חותמין
לא
|
משנה גיטין פ"א סמ"ה
|
תוספתא גיטין פ"א סה"ד[35]
|
ברייתא גיטין יא ע"א[36]
|
|
כל האשטרות
העולים בערכאות שלגוים
אף על פי שחותמיהם גוים
כשירים חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים
ר' שמעון אומ'
כולם כשירים
לא הוזכרו
אלא בזמן שנעשו להדיוט
(לא הוזכרו אלא בזמן שנעשו להדיוט)[37]
|
כל שטרות
העולים בערכאות של גוים
אע"פ שחותמיהן גוים
ר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים בגיטי נשים ובשיחרורי עבדים
אמ' ר' לעזר בר' יוסה
כך אמ' להן לזקנים בצידן
לא נחלקו ר' עקיבא וחכמים
על שטרות העולים
בערכאות של גוים
שאע"פ שחותמיהן גוים
שהן כשרין
על מה נחלקו
על שנעשו
בהדיוט
שר' עקיבא מכשיר בכולן
וחכמים פוסלים בגיטי נשים ושחרורי עבדים
רבן שמעון בן גמליאל אומ'
אף גיטי נשים ושחרורי עבדים
כשרין
במקום שאין ישראל חותם
|
תניא
אמר ר' אלעזר בר' יוסי
כך אמר ר"ש לחכמים בצידן
לא נחלקו ר"ע וחכמים
על כל השטרות העולין בערכאות של עובדי כוכבים
שאע"פ שחותמיהן עובדי כוכבים
כשרים
ואפ' גיטי נשים ושחרורי עבדים
לא נחלקו
אלא בזמן שנעשו
בהדיוט
שר"ע מכשיר
וחכמים פוסלין בגיטי נשים ובשיחרורי עבדים
רשב"ג אומר
אף אלו
כשרים
במקום שאין ישראל חותמין
אבל במקום שישראל חותמין
לא
|
נוסח ד"ר ונציה
|
נוסח חידושי הרמב"ן אליבא ש' ליברמן[39]
|
נוסח הרמב"ן במלחמות
|
אמ' רבי אלעזר ברבי יוסי
כך אמר רבי שמעון
לחכמים בצידן
לא נחלקו רבי עקיבא וחכמי'
על כל השטרו'
העולין בערכאו' של גוים
שאף על פי שחותמיהן גוים
כשרי'
ואפילו גיטי נשי' ושיחרורי עבדי'
לא נחלקו אלא בזמן שנעשו בהדיוט
שרבי עקיבא מכשיר
וחכמים פוסלין
חוץ[40] מגיטי נשים ושחרורי עבדים
רשב"ג אומ' אף אילו כשרין
במקום שאין ישראל חותמין
אבל במקום שישראל חותמין
לא
|
אמר ר' אלעזר בר' יוסי
כך אמר להם ר' שמעון
לחכמים
לא נחלקו ר"ע
וחכמים
על כל השטרות
העולין בערכאות
שכשרים (ואפילו בלא עידי מסירה)
[חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים] [41]
(שפסולים בלא עידי מסירה אבל בעידי מסירה דברי הכל כשרים)
על מה נחלקו [על גיטי נשים] שנעשו בהדיוט
שר"ע מכשיר (בעידי מסירה וקסבר עידי מסירה דייקי)
וחכמים פוסלין
ורשב"ג אומר אף אלו כשרים (גיטי נשים בהדיוט א"נ אערכאות קאי)
במקום שאין ישראל חותמין
|
אמר ר"א בר"י
כך אמר להם ר"ש
לחכמים בצידן
לא נחלקו ר"ע
וחכמים
וכו'
על מה נחלקו על [גיטי נשים] שנעשו בהדיוט
שר"ע מכשיר
וחכמים פוסלין
רשב"ג אמר אף [גיטי נשים בהדיוט] כשרים
במקום שאין ישראל חותמין
|