דמות החמ"ד לשנת התשפ"ג- פרופסור נחמה ליבוביץ'

כנס החמ"ד הארצי- על דמות המופת של נחמה ליבוביץ', התקיים בקמפוס אלקנה.

יום עיון מיוחד במכללת אורות ישראל באלקנה לדמותה של פרופסור נחמה ליבוביץ' – דמות המופת של החמ"ד לשנת תשפ"ג.

בכנס השתתפו מנהלים, מחנכים, רבנים, רכזי חינוך חברתי, מחמ"די המחוזות מקרב החינוך הדתי. מטרת הכנס היא להעניק כלים בסיסיים להכרת פועלה והגותה של הדמות אותה מציג החמ"ד מידי שנה. באמצעות דמות המופת מעבירים המחנכים את המסרים החינוכיים הקשורים לחזון החמ"ד ולזהות יהודית ציונית.

הכנס התקיים במעמד ראשי מכללת אורות ישראל בראשות הנשיא הפרופ' מאיר הילדסהיימר , המנכ"ל הרב חיים פוגל והד"ר רותי שפירא הממונה על לימודי תואר ראשון, ראשת המינהל לחינוך דתי גב' שוש נגר וסגניותיה- גב' אתי אורלב וגב' מיכל דה-האן.

הכנס נפתח על ידי המנחה מר אבי רט שהזמין את גברת אתי אורלב להדליק נר לזיכרה של נחמה.

גברת שוש נגר עמדה על הערך המרכזי שבמשנתה של נחמה שהוא "לימוד התורה מתוך אהבת תורה". היא הדגישה כי נחמה הגיעה לכל פינה בארץ ישראל ולא הבדילה בין דתיים לשאינם כאלה ואף פתחה חוגים ללימוד פרשת השבוע בקיבוצים שאינם שומרי מצוות. ראשת המינהל ציינה כי ההתכנסות היום מכל רחבי הארץ היא מעשה הזיכרון היפה ביותר שאנו עושים לזכרה.

נשיא המכללה פרופסור מאיר הילדסהיימר בירך את הנאספים בשם ההנהלה ועמד על תכונות בולטות באישיותה של נחמה.

שיעור מאלף בדרכה הפרשנית המיוחדת של נחמה נתנה הרבנית ד"ר רות בן מאיר, כאשר בדבריה שילבה חכמת חיים עם הומור חינוכי שליוו את כל מהלך השיעור שבו הדגימה כיצד הצליחה נחמה לפרוץ דרך ייחודית משלה בלימוד פרשני התורה וההשוואה ביניהם.

גב' נורית גזית- אומנית יוצרת בזכות עצמה הציגה בפני המשתתפים ציור ושיר שאותם ציירה וכתבה על נחמה והביאה את השומעים להתרגשות גדולה כאשר סיפרה על חוויותיה בתפילתן המשותפת בבית הכנסת בירושלים.

במסגרת מה שנקרא 'השולחן העגול'- אירח אבי רט את הסופרת חיותה דויטש מחברת הביוגרפיה על נחמה, את הרב דעואל בסוק ואת אימו, על היכרותם הקרובה עם נחמה.

יו"ר הנהלת המכללה הרב איתן אייזמן סיכם את הכנס בדברי ברכה מתובלים בדברי תורה, הודה למשתתפים והזמין את הנהלת החמ"ד להמשיך ולשתף פעולה עם המכללה באירועים נוספים.

בסיום הכנס צפו המשתתפים בהצגת תיאטרון 'אספקלריא' בניהולו של מר חגי לובר. בהצגה "הכיתה של נחמה" העוסקת בדמותה ופועלה.

מאות המשתתפים מבתי הספר שברחבי הארץ יצאו מכנס זה מתוך הרגשה של חוויות מרגשות ומתוך היכרות עם דמותה המיוחדת של פרופסור נחמה ליבוביץ'.

ראשי מינהל החינוך הדתי ומשתתפי הכנס הודו למנהלי המכללה ולאנשי הצוות שסייעו בהכנת היום המוצלח הזה ואיחלו להם ברכת הצלחה והמשך פורה בעבודתם החינוכית המסורה.