האקתון חינוכי תשע"ט: 'מכללה יוזמת חינוך!'

תכנית מצוינות- רג"ב

'לפעמים חלומות מתגשמים'- כך ניתן לכנות את האירוע הייחודי שהתקיים במכללה בתאריך ז' אדר ב' (14/319). באירוע זה ישבו יחד 70 סטודנטיות מתכנית מצוינות יחד עם כ 20 חברי סגל והנהלה, וחשבו- איך הם רוצים להעצים את רוח החינוך ברחבי המכללה! זה היה ההאקתון החינוכי הראשון של מכללת אורות ישראל! (האקתון הינו מרתון של פיתוח יוזמות חדשניות). 

כל משתתפי האירוע- היו שותפים פעילים בפיתוח יוזמות שונות, כאשר הם עבדו בזמן קצר, במהירות מרתון, כדי לפתח יוזמה חשובה, אפקטיבית ואטרקטיבית. כולם ידעו שהיוזמות יוצגו בסוף היום ויעמדו בתחרות- ורק 2 מהן יזכו בפרסים ויזכו לעבור לפיתוח ויישום במכללה!

במהירות מפתיעה השלנו מעלינו את אפרוריות השגרה ונדלקה בנו אש של עשייה, אש של חינוך. נבנו והוצעו יוזמות מרתקות, ורק ארוחת הצהריים המשובחת הצליחה להביא להפסקה בעשייה...

כל הכבוד לסטודנטיות רג"ב משנתון ב' שהנחו את שולחנות היוזמות, למנטורים מהסגל שליוו את היזמות בשולחנות, לצוות התפעול של המכללה שתקתק את הכל מסביב, ולהנהלה שגיבתה את המהלך כולו!

בסוף היום הציגה כל קבוצה את היוזמה שהיא בנתה. חבר השופטים שפט את היוזמות וכך גם הקהל (באמצעות הצבעה מקוונת). הצבעת הקהל והשופטים כאחד העלתה ששלוש יוזמות נבחרו!

ואלו היוזמות שנבחרו:

במקום השלישי- יוזמת 'פרלמנט ההתמחות'– יוזמה זו באה להדק את שיתוף הפעולה בין הסטודנטיות, לסגל ההתמחות ולהנהלה. ראש ההתמחות יעמיד לצדו מרצה שתפקידה יהיה ללוות את הסטודנטיות במכלול הלימודי שלהן. בנוסף לכך, לכל שנתון בהתמחות תהיה סטודנטית שתייצג אותו. באופן כזה יהיה לסטודנטיות כתובת ברורה וקבועה לבעיות מנהליות ולרעיונות הקשורים ללמידה במכללה. בנוסף, פעם בשנה יתקיים בהתמחות: 'מפגש פרלמנט'- בו ישתתפו הסגל והסטודנטיות של ההתמחות ויעלו רעיונות ובעיות המעסיקות אותם ותערך חשיבה משותפת להמשך העשייה.    

 

במקום השני זכתה יוזמת 'הרחבת אופקים'- יוזמה זו מבקשת להכניס למערכת הלימודים הסדירים קורסי בחירה מתחומים שונים (אמנות, אקטואליה ועוד), שירחיבו את אופקי הסטודנטיות מעבר לתחומי הדעת אותן הן בחרו ללמוד.            

 

במקום הראשון זכתה- יוזמת 'אחות גדולה'- יוזמה זו מציעה לייצר פלטפורמה מקוונת וולונטרית לקשר בין סטודנטיות לבוגרות, ובין הבוגרות החדשות לוותיקות. קשר זה ישמש לסיוע בהשמה (מציאת עבודה בתחום ההוראה) ולסיוע בתחומי ההוראה השונים- כל אחת תוכל לתרום לאחרות מחוזקותיה, במועדים שנוחים לה..

אז לשם מה נערך ההאקתון? כדי לפתח מעורבות ושותפות של הסטודנטיות בעשייה החינוכית במכללה, כדי להעצים את הקהילתיות בתכנית מצוינות ואת תרומתה למכללה, כדי ללמוד במה עלינו להתחדש ואיך כדאי לעשות זאת, כדי לחזק את רוח החינוך, כדי להמשיך תמיד- לצמוח.

עכשיו נותר לנו 'רק' ליישם את הרעיונות ולחכות להאקתון החינוכי השני של מכללת אורות ישראל...

 

תכנית מצוינות- רג"ב,

מכללת אורות ישראל, אלקנה.