הדרכת כלות בעידן הפוסטמודרני - דיני נפשות. צפו:

מטרת הדרכת הכלות היא לעשות סדר לכלה הצעירה, אך לא מעט כלות מוצאות את עצמן אבודות דווקא לאחר ההדרכה. ד"ר חנה קטן עושה לכן סדר.

https://www.youtube.com/watch?v=2sZBh3q1TME

ידוע לכל, שכחלק מתהליך ההרשמה כזוג נשוי ברבנות, יש חובה לעבור הדרכת כלות וחתנים. ישנה הבנה כמה הדרכה זו מהווה מבוא קריטי וחשוב לחיי נישואים טובים ובריאים.

עם זאת, לצערנו אנו נתקלים לעיתים בחוויות קשות של כלות המגיעות להדרכה ויוצאות ממנה מבוהלות, בתחושה שתוכן הדברים והקצב בו הם נאמרו, מאוד לא מדוייקים עבורן. זוהי תופעה מטרידה מפני שיש לה לעיתים השלכות מרחיקות לכת על קיום נכון של חיי איש ואישה בבית חדש שזה עתה הקימו. ממש דיני נפשות.

הרבנית ד"ר חנה קטן, ראש המרכז למשפחה במכללת אורות ישראל, מדברת על חשיבות המקצועיות הנדרשת כיום ממדריכות כלות: "היום העולם מאוד פרוץ, נותן תחושה שכל הידע זמין ולכל אחד ניתנת הרשות להעביר מסרים עמוקים אבל צריך לדעת איך מנגישים ידע, באיזה קצב אנחנו עושים זאת, האם אנחנו מצד אחד יכולים להעמיק ומצד שני לא להרתיע?"

"הדרכת הכלות הוא תחום שצריך לדבר עליו ברגישות ובמקצועיות - אם זה החיבור לחלק הפיזיולוגי וההורמונלי, העברת מסר הנשיות בצורה ברורה ועמוקה, הענקת כלים רפואיים, רגשיים, הלכתיים וזוגיים- כל זה כולל בתוכו המון אחריות".

אם את מעוניינת להיות מדריכת כלות מקצועית ורגישה שיודעת לתת כלים לכלות שלך, שמוציאה ממך כלות מחוברות לעצמן, למצוות, לזוגיות קדושה, את מוזמנת לקורס הדרכת כלות המרכזת למשפחה של מכללת אורות ישראל- קורס שינגיש לך את התכנים בצורה מדוייקת. הקורס יועבר על ידי הרבנית רות בנימין, מדריכת כלות בעלת נסיון רב שנים, ומרצים אורחים שונים.

לפרטים והרשמה לקורסים של מרכז ללימודי משפחה במכללת אורות ישראל