You must have Javascript enabled to use this form.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים
השאירו פרטים
לחצו כאן לדילוג לתוכן המרכזי בעמוד זה
שנוספו לאחרונה לספריות המכללה – ספריית קמפוס אלקנה וספריית קמפוס רחובות.
ניתן לחפש ספרים או פריטי מידע לפי כותר (שם הספר), שם המחבר או העורך.
בלחיצה על החץ בעמודה השמאלית יתקבל מידע נוסף על הספר או על פריט המידע.
ניתן לצפות בתצוגה כללית או בסינון לפי קמפוס אלקנה או רחובות
מידע על זמינות הספרים להשאלה או לקריאה מקוונת ופריטי המידע השונים ניתן למצוא בממב"א
(להסבר אודות ממב"א)
שנוספו לאחרונה לספריות המכללה – ספרית קמפוס אלקנה וספריית קמפוס רחובות.
ניתן לחפש ספרים או פריטי מידע לפי כותר (שם הספר), שם המחבר או העורך.
בלחיצה על "קרא עוד" יתקבל מידע נוסף על הספר או על פריט המידע.
ניתן לצפות בתצוגה כללית או בסינון לפי קמפוס אלקנה או רחובות
מידע על זמינות הספרים להשאלה או לקריאה מקוונת ופריטי המידע השונים ניתן למצוא בממב"א
(להסבר אודות ממב"א)
שם הספר | שם המחבר | קמפוס | |
---|---|---|---|
בין הבקעה לתמר ולנהר | אלקנה | ||
בין הבקעה לתמר ולנהרסיפורי הקמת ההתיישבות בבקעת הירדן |
|||
אשקלון וסביבתה : קובץ מחקרים על מישור החוף הדרומי ושפלת יהודה | אלקנה | ||
אשקלון וסביבתה : קובץ מחקרים על מישור החוף הדרומי ושפלת יהודה |
|||
he Development Of Sensory, Motor And Cognitive Capacities In Early Infancy | George Butterworth (Editor) , Francesca Simion (Editor) | אלקנה | |
he Development Of Sensory, Motor And Cognitive Capacities In Early InfancyThis book reviews a number of issues in early human development. It includes a reconceptualization of the role of perception at the origins of development, a reconciliation of psychophysical and ecological approaches to early face perception, and building bridges between biological and psychological aspects of development in terms of brain structure and function. Topics covered include basic exploratory processes of early visual systems in early perception and action; face perception in newborns, species typical aspects of human communication, imitation, perception of the phonetic structure of speech, origins of the pointing gesture, handedness origins and development, theoretical contributions on perception and cognition, implicit and explicit knowledge in babies; sensory-motor coordination and cognition, information processing and cognition, perception, habituation and the development of intelligence from infancy |
|||
Sensory Integration Theory and Practice | Anita C. Bundy and Shelly J. Lane | אלקנה | |
Sensory Integration Theory and PracticeDrs. Bundy and Lane, with their team of contributing experts and scholars, provide guidance and detailed case examples of assessment and intervention based in sensory integration theory. They describe the neurophysiological underpinnings and synthesize current research supporting the theory and intervention. |
|||
Talented Teenagers: The Roots of Success and Failure | Csikszentmihalyi, M., Rathmunde, K. & Whalen, S. | אלקנה | |
Talented Teenagers: The Roots of Success and FailureTalented Teenagers is a fascinating and absorbing examination of what makes adolescents tick: what roles personality traits, family interactions, education, and the social environment play in a young person's motivation to develop his or her talent. Vivid descriptions in the students' own words bring the material to life. Parents, teachers, psychologists, and counselors will find in these pages concrete information abou the conditions that foster the cultivation of mental abilities in adolescence, for both the gifted and the average student.
|
|||
Doing History :Investigating with Children in Elementary and Middle Schools | Linda S. Levstik, Keith C. Barton | אלקנה | |
Doing History :Investigating with Children in Elementary and Middle SchoolsNow in its fifth edition, Doing History offers a unique perspective on teaching and learning history in the elementary and middle grades. Through case studies of teachers and students in diverse classrooms and from diverse backgrounds, it shows children engaging in authentic historical investigations, often in the context of an integrated social studies curriculum. The premise is that children can engage in valid forms of historical inquiry―collecting and analyzing data, examining the perspectives of people in the past, considering multiple interpretations, and creating evidence-based historical accounts. Grounded in contemporary sociocultural theory and research, the text features vignettes in each chapter showing communities of teachers and students doing history in environments rich in literature, art, writing, discussion, and debate. The authors explain how the teaching demonstrated in the vignettes reflects basic principles of contemporary learning theory. Doing History emphasizes diversity of perspectives in two ways: readers encounter students from a variety of backgrounds, and students themselves look at history from multiple perspectives. It provides clear guidance in using multiple forms of assessment to evaluate the specifically historical aspects of children’s learning. |
|||
Dancing with Merce Cunningham | Marianne Preger-Simon | אלקנה | |
Dancing with Merce CunninghamThrough her experiences in the Merce Cunningham Dance Company, Preger-Simon offers a rare account of exactly how Cunningham taught and interacted with his students. She describes the puzzled reactions of audiences to the novel non-narrative choreography of the company’s debut performances. She touches on Cunningham’s quicksilver temperament—lamenting his early frustrations with obscurity and the discomfort she suspects he endured in concealing his homosexuality and partnership with composer John Cage—yet she celebrates above all his dependable charm, kindness, and engagement. She also portrays the comradery among the company’s dancers, designers, and musicians, many of whom—including Cage, David Tudor, and Carolyn Brown—would become integral to the avant-garde arts movement, as she tells tales of their adventures touring in a VW Microbus across the United States. |
|||
The Anatomy Coloring Book | Wynn Kapit & Lawrence M. Elson | אלקנה | |
The Anatomy Coloring BookFor more than 35 years, The Anatomy Coloring Book has been the #1 best-selling human anatomy coloring book! A useful tool for anyone with an interest in learning anatomical structures, this concisely written text features precise, extraordinary hand-drawn figures that were crafted especially for easy coloring and interactive study. Organized according to body systems, each of the 162 two-page spreads featured in this book includes an ingenious color-key system where anatomical terminology is linked to detailed illustrations of the structures of the body. When you color to learn with The Anatomy Coloring Book, you make visual associations with key terminology, and assimilate information while engaging in kinesthetic learning. Studying anatomy is made easy and fun! |
|||
מיינדפולנס והמהפכה השקטה בחינוך | אורן ארגז | אלקנה | |
מיינדפולנס והמהפכה השקטה בחינוךמהו מיינדפולנס? כיצד מתרגלים אותו? כיצד התרגול מיושם בחינוך? מה מספר המדע על אודותיו וכיצד קשורות השפעות התרגול לחינוך? הספר חושף את הפוטנציאל הגדול הטמון בתרגול זה ובתרגולי התבוננות בכלל, ואגב כך דן גם בביקורות על המהפכה השקטה. תוך הצגת נקודות מבט מגוונות ביחס לתרגולי התבוננות, הספר פותח דיון מעמיק בשאלות באשר לחינוך בהווה ובעתיד ומציע תיאוריות חינוכיות חדשניות המבהירות את מקומם של התרגולים הללו בחינוך באלף השלישי. |
|||
מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו: מסע של זהות | איזקסון עטרה | אלקנה, רחובות | |
מוסיקה, יהדות, ישראליות ואנחנו: מסע של זהותהספר שלפנינו מתאר את המוסיקה כמחברת עולמות. המוסיקה מאפשרת דיאלוג אמיתי, והיא הפתיחה לספרם של עטרה איזקסון ודב שוורץ. אבל מסתבר שהמוסיקה לא המציאה את הדיאלוג יש מאין. היא חשפה את ההיסטוריה והתשתיות המשותפות בעיר אחת על הכרמל. מתוך הניתוח המוסיקלי מתגלים שני עולמות: עולמה של ילדה לא דתית וילד ציוני דתי הגדלים בחיפה של שנות השישים והשבעים, משיקים במוסדות החינוך (בית הספר הריאלי העברי ואוניברסיטת בר אילן) ונחשפים בשיח של דור שני לשואה. הספר נע בין השיטתי והמחקרי לבין האוטוביוגרפי והאישי, לעתים בכתיבה ביקורתית ולעתים בהומור ובכאב. כתיבתו זורמת ומחברת יקומים נבדלים לכדי מסכת אחת. מתוך הדיאלוג שבין השניים מתלבנות סוגיות כמו יהדות ומוסיקה, הוראה ומוסיקה, אמנות חזותית ומוסיקלית ומדעי המוח ומוסיקה. |
הספר שלפניכם מציע לכם במתנה ארגז ובו מאה כלי עבודה שתוכלו להשתמש בהם בכיתה כדי להעשיר ולייעל את חוויית ההוראה והלמידה.
על שנותיה הראשונות של המושבה מזכרת בתיה
סבתא אירית מבקרת עם תשעה מנכדיה בפארק המדהים נאות קדומים השוכן במרכז הארץ. דרך התנהלות תשעת הנכדים, שלכל אחד ואחת מהם נקודת מבט בסיסית המניעה אותם להתנהל ולהגיב בדרך זו או אחרת, תגלו במהלך הביקור בפארק תשע שפות תקשורת המבוססות על מודל ה"אניאגרם". סדרת 'סבתא על גלגלים' תביא אתכם — ההורים, המחנכים ובעיקר הילדים — לזהות, לכבד, להכיר ולקבל את המקום של האחר דרך ביקור באתרים שונים ברחבי הארץ
מהו מיינדפולנס? כיצד מתרגלים אותו? כיצד התרגול מיושם בחינוך? מה מספר המדע על אודותיו וכיצד קשורות השפעות התרגול לחינוך? הספר חושף את הפוטנציאל הגדול הטמון בתרגול זה ובתרגולי התבוננות בכלל, ואגב כך דן גם בביקורות על המהפכה השקטה. תוך הצגת נקודות מבט מגוונות ביחס לתרגולי התבוננות, הספר פותח דיון מעמיק בשאלות באשר לחינוך בהווה ובעתיד ומציע תיאוריות חינוכיות חדשניות המבהירות את מקומם של התרגולים הללו בחינוך באלף השלישי.
הוא היה אחד הרבנים הכי משפיעים, והכי שנויים במחלוקת, בעת החדשה. הוא היה פילוסוף, מיסטיקן, משורר, מנהיג, מורה דרך, פורץ דרך. הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שחי בסוף המאה התשע־עשרה ובראשית המאה העשרים, הרגיש את האדמה רועדת מתחת לרגלי היהודים. הוא הבין שהזמנים משתנים, שהעולם עומד מול טלטלה גדולה, שמה שהיה כבר לא יהיה. וכמו שיהודה מירסקי כותב, הוא בלט בניסיונו המיוחד להבין ולנסח את משמעותה של המציאות ההיסטורית החדשה ולהציע הסבר קוסמי וקיומי למהפכות הזמן. הוא יצר שפה רוחנית חדשה שאתגרה חילוניים ודתיים כאחד. אי אפשר להבין לעומק את המציאות היהודית של ימינו בלי להכיר את תורתו של הרב קוק. אי אפשר להבין לעומק את מדינת ישראל של ימינו בלי לזהות בה את עקבות תורתו של הרב קוק. מירסקי משרטט קווים ביוגרפיים לחיי הרב קוק, וקווים עיוניים להגותו ומורשתו. הוא פונה הן לקוראים המתוודעים לרב לראשונה, ופותח להם צוהר לעולמו, והן לקוראים הבקיאים בכתביו, שיגלו בספר הקשרים מפתיעים וזוויות מבט חדשות. (מיכה גודמן)