יום עיון לדמותה של הרבנית רחל נריה ע"ה

כנס על דמותה ומורשתה של הרבנית רחל נריה ע"ה בנושא: 'חכמת נשים בנתה ביתה' במדרשת בינ"ת, בשבות רחל

מכללת אורות ישראל- המרכז ללימודי משפחה, בשיתוף תוכנית ההוראה של מדרשת בינ"ת ובני משפחת הרבנית רחל נריה ע"ה ערכו יום עיון על דמותה ומורשתה של הרבנית רחל נריה ע"ה בנושא: 'חכמת נשים בנתה ביתה'.
יום העיון היה מיועד לסטודנטיות ממכללת אורות אשר משלבות את לימודיהן בתכנית ההוראה במדרשת בינ"ת.
יום העיון נפתח ע"י הרבנית גלית טמיר -ראשת המדרשה, אשר דיברה על משמעות הזוגיות והנישואים בבית היהודי. הרבנית ד"ר חנה קטן סיפרה את סיפורה האישי ושיתפה באתגר ומשמעותו של שילוב של קריירה מצליחה עם החזקת משפחה ברוכת ילדים. "היה מרגש ונוגע מאוד לחיים של כל אישה שרוצה לבנות בית יהודי מתוך מימוש הנשיות והאימהות שלה"- סיפרה בהתרגשות אחת המשתתפות בכנס.
בני משפחת נריה- הרב פתחיה נריה והגברת חיה מאיר- ילדיה של הרבנית נריה ז"ל סיפרו על 3 יסודות אשר בלטו בחייה של הרבנית וידעה לשלב ביניהם בצורה מופתית: העיסוק החשוב בחינוך בעיקר בתחום נוער בסיכון, חיי חסד ותרומה אישית ומשפחתית- הכנסת אורחים ודאגה לכל נזקק, והמשקל הרב שנתנה הרבנית לחיי המשפחה. הרבנית 'הקדימה את דורנו' וכבר לפני עשרות שנים זיהתה את חשיבות ומקור הכוח היהודי. היא עברה בכל הארץ והעבירה שיחות על חשיבות חיי המשפחה, לבני נוער ואף למבוגרים.
נכדתה של הרבנית רחל ע"ה- הללויה נתנאל שיתפה בסיפורים אישיים אשר חוותה בתקופת המגורים שלה יחד עם סבתה, ממש עד יומה האחרון. סיפורים על זוגיות מופלאה בין הרבנית והרב, ועל הקשר המיוחד בין סבתא לנכדה. 
הסטודנטיות יצאו מיום זה מרוגשות ומלאות מיום מרגש ומשמעותי ביותר.
מכללת אורות מודה למדרשת שבות רחל וראשיה- הרבנית גלית והרב ערן טמיר, לרבנית ד"ר חנה קטן נשיאת המרכז למשפחה במכללה ולצילה בראלי על יום משמעותי ומרגש.