כתבה על שילוב המדרשות עם לימודי ההוראה במכללת אורות ישראל

מוסף העלון 'עולם קטן' בכתבה מקיפה על מהות וחשיבות תוכנית השילוב

מוסף העלון 'עולם קטן' בכתבה מקיפה על שילוב המדרשות עם לימודי ההוראה במכללת אורות ישראל.

הרבנית ד"ר רותי שפירא, ראש לימודי התואר הראשון של המכללה מתארת את הסטודנטיות המגיעות ללמוד בתוכנית השילוב- "נשים ערכיות השואפות להרבות תורה ואינן מסתפקות בלימוד המינימום ההכרחי, זכינו ברוך ה' להיות בדור של פריחה במספר הנשים שלומדות תורה לשם שמיים".

תוכנית השילוב של הלימודים האקדמיים והמדרשות מתקיימת במדרשות רבות. המדרשות מקפידות ללוות את הסטודנטיות גם בעולם האקדמי וגם בחיים. במדרשת הרובע יש מלווה חינוכית לכל שנת לימודים, היא נמצאת בקשר אישי עם כל סטודנטית. כך הקבוצה נבנית מתוך לימוד וחוויות משותפות.

במדרשת בינת מאמינים כי חינוך והוראה אינם עוד מקצועות בשוק העבודה, אלא הבאת גאולה לעם ישראל, והעוסקות בהם חייבות לבנות בעצמן דרגות רוחניות מהגבוהות ביותר. השילוב של המכללה עם המדרשה יותר הרמוניה בכל המישורים.

אחת השותפות הוותיקות של תכנית ההוראה במכללת אורות ישראל  היא מדרשת שיל"ת. על פי הרב שי גרין, ראש המדרשה: "אין מתאים יותר מלימוד  בבית מדרש למימוש הרציונל בו נשים שהולכות ללמוד חינוך  יוכלו להמשיך לבנות את עולמן הרוחני ובו בזמן לגדל את האישיות החינוכית שלהן".

מדרשה חדשה  בתוכנית השילוב היא מדרשה 'עורי צפון' בעכו. מכללת אורות בנתה לסטודנטיות תוכנית מקצועית בעלת מערך הסעות נגיש אשר מאפשר להתמקצע בראש שקט ולהיות שותפות בתהליך הצמיחה של הקהילה בעכו. "תוכנית ההוראה של מכללת אורות ישראל היא דבר חדשני ומאוד חשוב לסטודנטיות להוראה שרוצות להיות נשות חינוך. יש חיבור אידיאלי: "חלק מלימודי הקודש נעשים במדרשה, ולימודי החול נעשים במכללה".

חזון המדרשות המשלבות לימודי אקדמיים הוא להצמיח בוגרות אשר יצטיינט הן בתחום האקדמי והן בתחום התורני ויביאו בשורה גדולה לחינוך בישראל.