ללמוד הדרכת כלות - מתוך עונג

הרבנית ד"ר חנה קטן בשיחה עם הרבנית רות בנימין על הקורס המיוחד למדריכות כלות של המרכז למשפחה במכללת אורות.

במרכז למשפחה של מכללת אורות הסתיים באחרונה קורס מיוחד למדריכות כלות שאותו ריכזה הרבנית רות בנימין, מרצה בכירה, מדריכת כלות ויועצת אישית וזוגית.

בשיחה באולפן ערוץ 7 לקראת פתיחת המחזור הבא של הקורס, מספרת הרבנית בנימין על חשיבות לימוד הדרכת הכלות דווקא בדור הזה. "הכשרת מדריכות כלות ולימוד לקראת החתונה צריכים להיעשות מתוך קשר אישי. שום דבר לא יחליף קשר אישי, ליווי, היענות לכל הקשיים והמבוכות, הציפייה, הבנה של מה שקורה במשפחה הרחבה לקראת החתונה. שום דבר לא יכול להחליף את זה. אפשר את התוכן אולי לרכוש ברשת, אבל את היחס האישי והליווי אי אפשר להחליף".

כשהיא נשאלת על הצרכים המיוחדים שהיא מזהה בדור הנוכחי עונה בנימין "דיברנו גם על הקשיים של הדור המיוחד הזה, שבצד אחד יש בו שאיפה גדולה לרוחניות, ומצד שני קושי להסכים לקבל את ההחלטה כפשוטה. הסברנו שצריך להיות נאמן מאוד ולהיצמד להלכה כמו שהיא עם פתח לשאלות רב במקרים ספציפיים. הדור שלנו היום מחפש עונג ואפשר לתת אותו בכלים כשרים".

לדבריה, אופן הלימוד, נעשה בצורה מזמינה מחד - ותוך שמירת רמת לימוד גבוהה מאוד מאידך. "מה שמאוד ייחודי לקורס שהוא מאפשר לנשים ללמוד מהבית כי רוב הקורס הוא היברידי ושניים או שלושה מפגשים יהיו פנים אל פנים. השתדלנו להמשיך את האווירה הזאת של המשפחתיות גם בשיעורי הזום. לצד זאת לא ויתרנו על הרמה הגבוהה. היתה למידה הלכתית, קשב לגוף, צירפתי מרצים אורחים שבחרתי בקפידה שדיברו בין היתר על פגיעות מיניות מהעבר, רב פוסק שמלווה את הקורס הלכתית וגם מפגש על ליווי כלכלי שזה נושא שגורם הרבה חיכוכים במשפחה צעירה".

גם העברת הצורך בהקפדה הלכתית יתירה הוא חלק בלתי נפרד מהלמידה. "הקורס הבסיסי הוא באמת דורש העמקה הלכתית, אבל מאוד פרקטית. בסופו של דבר הם לא מקבלים מערך מדויק שמותאם לכל כלה, כי היא כל אחת היא אחרת, אבל מקבלים סדר, מקורות וזמינות שלי. בדיוק כמו שמדריכת כלה צריכה להיות זמינה לכלה שלה, אז הזמינות שלי ללומדות היא באמת גבוהה זה ערך מוסף מאוד גדול".

ומה נדרש כדי להשתתף? "הקבלה לקורס מותנית בריאיון אישי כדי להבין שבאמת יש התאמה. אנחנו לא באים לפתור את הבעיות הזוגיות שלנו בקורס. כמובן גם מי שצריכה את הסיוע הזה - תקבל אותו. בנוסף, במהלך הקורס צריך לעמוד במטלות שזה מבחן וסימולציה כדי לראות כיצד מורידים את הלימוד התיאורטי למעשה. הבנות מקבלות תעודה שהן זכאיות להדריך כלות מטעם המרכז למשפחה של מכללת אורו"ת.

"המחזור הקודם רק הסתיים, והרשמים והקשר שנוצר בתוך הקבוצה הוא מרגש ומפעים. קבוצת הוואטסאפ נשארת פתוחה לאורך זמן להתייעצויות אישיות ולהדרכה עצמה", מסכמת בנימין ומזמינה את המתעניינות לפנות כבר לקראת הקורס הבא.

לפרטים והרשמה לקורסים של מרכז ללימודי משפחה במכללת אורות ישראל לחצו כאן

https://www.inn.co.il/news/614881