מחנכים באמונה - בית המדרש הווירטואלי (V.B.M.)

דפי מאורות (5772-44)
ע"ש ר' ישראל קושיצקי בישיבת הר עציון, אלון שבות
 
 
בית המדרש הווירטואלי שליד ישיבת הר עציון הוא כנראה ה"ישיבה" בעלת מספר התלמידים הגדול ביותר בעולם. כל אחד, בכל מקום על הגלובוס, יכול להירשם בחינם לאחד השיעורים, לקבל אותו מדי שבוע לתיבת הדואר האלקטרונית שלו ולהצטרף לאלפי התלמידים בבית המדרש. מעבירי השיעורים הם ר"מים בישיבת הר עציון ובמכללת הרצוג להכשרת מורים, הכותבים במיוחד לאתר. 
בבית המדרש הווירטואלי ניתן לקבל שיעורים כתובים, מוקלטים ושיעורי וידאו. בארכיון השיעורים של בית המדרש יותר מאלפיים שיעורים בנושאים שונים ומגוונים, ומנגנון חיפוש מאפשר לבצע ביניהם חיפוש בקלות. בין השיעורים שבאתר: שיעורי גמרא, מוסר והלכה, מבוא לקבלה, תורה ותנ"ך, מחשבת החסידות, מבוא למחשבת ישראל וכן שיחות של ראשי הישיבה בעבר ובהווה.
בין התכניות שמציע בית המדרש הווירטואלי ניתן למצוא גם את התכניות שלהלן:
תכנית קש"ת מאפשרת לקבל למחשב מדי יום שיעור תורני מוקלט, באורך של 30–40 דקות, בנושאים מגוונים. את השיעור ניתן להעביר בקלות לנגן MP3 ולהקשיב לו בדרך – ב"פקקים", בשעת ההליכה היומית או בזמן שטיפת כלים. ניתן לתכנת את המחשב כך שהשיעור היומי יוּרד באופן אוטומטי מיד עם פרסומו. בין מעבירי השיעורים: הרב יעקב מדן, הרב יוסף-צבי רימון, הרב עזרא ביק ועוד.
באתר יומיום של בית המדרש הווירטואלי מתפרסמים מדי יום דברי תורה קצרים במגוון נושאים. דברי התורה עוסקים בהלכה, במחשבה, בגמרא ובתנ"ך, ונכתבים על ידי ר"מים ואברכים מישיבת הר עציון.
בשנת תשס"ט נחנכה תכנית חדשה במסגרת יומיום – הדף היומיומי. באתר הדף היוםיומי מתפרסם מדי יום עיון קצר בדף היומי של היום הקודם. 
כיום רשומים בבית המדרש הווירטואלי כ-4,000 מנויים לשיעורים בעברית וכ-16,000 מנויים לשיעורים באנגלית. כל אחד ממנויים אלו מקבל מדי שבוע את השיעורים שבחר מתוך מגוון השיעורים בגמרא, בתנ"ך, בהלכה, במחשבה ובפרשת שבוע.
 
לעיון נוסף
• אתר ישיבת הר עציון: http://www.etzion.org.il
 
 
 

 

מחבר:
מכמן, ברוריה