מרחב סדנת סימולציה

סדנאות סימולציה :

סדנת הסימולציה מאפשרת לאנשי החינוך להתנסות בסביבה בטוחה באינטראקציות קונפליקטואליות. הסימולציות מצולמות בווידאו ומבוססות על מצבים המדמים מצבי מציאות בהשתתפות שחקנים ועמיתים ובהנחיית אנשי מקצוע. לאחר ההתנסות בסימולציה מתקיים תחקיר הכולל צפייה של המתנסה בעצמו במהלך הסימולציה, ותהליך של משוב ושיח עמיתים.

 

מטרת סדנאות הסימולציה

מטרת סדנאות הסימולציה לקדם את היכולות של עובדי ההוראה בממד הבינאישי של ההוראה באמצעות למידה מבוססת התנסות בסימולציות. למידה מבוססת סימולציה משכללת מיומנויות המקדמות יצירת תקשורת מתמשכת של אמון וכבוד. היא מקנה לתלמידים ולמורים תחושת ביטחון התומכת בפניות שלהם לתהליכי הוראה-למידה, ומקדמת רכישת מיומנויות רגשיות, חברתיות ואקדמיות.

 

מטרת הסדנאות היא הכשרת אנשי חינוך והוראה בניהול קונפליקטים ביעילות, ובפיתוח מיומנויות תקשורת בין אישיות , כגון:

בניית יחסי אמון

הקשבה ואמפטיה

התמודדות עם התנגדות

מיומנויות גישור

ניהול משברים

מתן משוב

התנהלות מוצלחת בישיבות

 

קהל היעד :

  • פרחי הוראה לתואר ראשון –להכשרה להתנסות בעבודה מעשית.
  • תואר שני – ביעוץ  - בהתנסות מעשית – בפרקטיקום
  • תואר שני בניהול –  בסיטואציות ניהוליות מול הורים תלמידים ומורים  

 

 

עקרונות הפעולה של סדנאות הסימולציה

סדנאות הסימולציה מהוות חלק מתהליך הפיתוח המקצועי השלם. יש לתכנן את  אופן שילוב הסימולציות כחלק מרצף הלמידה במסגרת הפיתוח המקצועי.

התרחישים המהווים בסיס לסימולציות מבוססים על ניסיון הלומדים וצורכיהם ומהווים רכיב חשוב בפיתוח המקצועי. הכנת התרחיש מתבצעת באמצעות איתור הצרכים וסיפורי מקרה של אינטראקציות שכיחות בחיי היום יום המקצועיים של המשתתפים. על מוביל תהליך הלמידה להיות בקשר עם מרכז הסימולציה מספר חודשים לפני הביקור כדי לאפשר בנייה מותאמת לצרכים של קהל היעד.

על הסטודנטים  להגיע עם ידע מוקדם שנלמד במפגשים שלפני הסימולציה.

מטרת הסימולציה לתרגל ולקדם את הפרקטיקות היישומיות בנושאים אלו.

 

תכנון תהליך רפלקטיבי מסכם מהווה תשתית להסקת מסקנות וקבלת החלטות לעתיד. יש לתכנן את סדנא  כך שלאחר מפגש הסימולציה ייערך מפגש רפלקטיבי עם כלל המשתתפים המבוסס על הצילומים שנערכו בסימולציה. השימוש בצילומים הוא על בסיס הסכמה בכתב של כל אחד מהמצולמים בטופס האתיקה שמילאו בסדנה.

זיהוי החוזקות והאתגרים הוא מרכיב בתחקיר המהווה כלי מצמיח.

 

 

להזמנת  סדנת הסימולציה  נא למלא את הטופס הנלווה  

בנוסף יש למלא טופס אתיקה נלווה .