תואר ראשון בחינוך B.Ed. במכללת אורות ישראל

מכללת אורות ישראל, פועלת בקמפוסים באלקנה וברחובות במסלולים נפרדים לנשים ולגברים. לימודי התואר הראשון מתאימים לנשים הרואות ערך בהשתלבות בעולם ההוראה והחינוך, ולגברים בני ישיבות ובוגרי ישיבות המעוניינים להשלים את לימודי התואר הראשון בחינוך.

תכנית מצוינות וחמישה עשר מסלולי התמחות שונים

מכללת אורות ישראל, פועלת בקמפוסים באלקנה וברחובות במסלולים נפרדים לנשים ולגברים.
לימודי התואר הראשון מתאימים לנשים הרואות ערך בהשתלבות בעולם ההוראה והחינוך,
ולגברים בני ישיבות ובוגרי ישיבות המעוניינים להשלים את לימודי התואר הראשון בחינוך.

תכניות הלימודים מתמקדות בהכשרת מורים האוהבים את עולם החינוך ומומחים במקצוע הוראתם. 
מורים השולטים בשיטות ההוראה החדשניות ביותר, בעלי מחויבות ללימוד ועדכון מתמיד, הן בנושאי לימוד והן בעזרי הלימוד הטכנולוגיים והאחרים.
הסטודנטיות של מכללת אורות ישראל לומדות, שעל מנת שבית הספר כיחידה מחנכת ייתן מענה לכל תלמיד ותלמיד, יש צורך בהסתכלות רב ממדית על הילד.
צריכה להיות שותפות של מורה – תלמיד – הורה ושיתוף פעולה בין הצוותים השונים הנוגעים בקידום רווחתו של הילד.
מסגרת העבודה המעשית מכשירה את הסטודנטיות להתמודדות עם שינויים והתפתחויות עתידיות בהוראת המקצוע אותו בחרו ללמד.
העבודה המעשית מאפשרת לסטודנטיות את הכרת שדה העבודה העתידי כבר בשלב ההכשרה,
וזאת בשל מורכבות התחום ובשל מערכת יחסי הגומלין שבין הלימודים האקדמיים לבין המציאות המורכבת בפועל.
הייחוד בתהליך למידה זה הוא  בהתנסות הפרטית המציבה אלטרנטיבות של פעולה, והדורשת להביא לידי ביטוי את יכולת השיפוט וההכרעה  של המורה.
התנסות זו מביאה לכך שהמורה אינה עובדת על פי מתכונת מוכתבת מראש אלא מעצבת את דרכי ההוראה שלה תוך כדי התנסות,
תוך מודעות לאופי הדינמי והמשתנה של ההתנסות. כל זאת עם ליווי מקצועי, ייעוץ והכוונה של צוות המכללה.
הסטודנטית מגיעה מוכנה יותר לתחילת דרכה החינוכית, כאשר היא התמודדה עם מצבים שונים שבהם אין פתרונות פדגוגיים חד-משמעיים וקבועים, אין מתכוני פעולה, אין דרך אחת נכונה ואין פתרון אחד נכון.
המורה התנסתה בדרכי התמודדות שונים, בחנה אותם ואת החלופות השונות שהיו לפניה.
במסגרת ההתמחות מבקרות הסטודנטיות במוסדות חינוך, על מנת להכיר אנשי חינוך ותכניותלימוד מיוחדות המתקיימות בשדה החינוך הכללי והחינוך המיוחד.