You must have Javascript enabled to use this form.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים
השאירו פרטים
לחצו כאן לדילוג לתוכן המרכזי בעמוד זה
כפי שהוזכר בפתיחה, הפיוט "אדון עולם" תפס מקום של קבע בסידורי התפילה של רובן המוחלט של קהילות ישראל ומהווה מעין "קונצנזוס" על רקע הבדלי הנוסח בין סידורי התפילה של העדות השונות. אולם דווקא על רקע זה יש נשאלת השאלה: סידור התפילה מעולם לא ננעל בפני תוספות חדשות, אך רובו ככולו סודר בתקופת גאוני בבל על בסיס קטעים תנ"כיים וקטעים נוספים מתקופת המשנה והתלמוד. מה הביא עם כן להכנסת פיוט לא מוכר זה לסידור התפילה?