מוקד פק"ם - פרט קבוצה מערכת

מר יהודה לובין

תפקיד היועצת בבית הספר עוסק בפרט, בקבוצה ובמערכת הבית ספרית בכלל. היא אחראית על הבריאות הנפשית של התלמיד ומסייעת גם למורים, להנהלה ולקהילה.
הכשרה נאותה של יועצת חינוכית כוללת שלושה שלבים: לימודי תואר ראשון, לימודי תואר שני והשתלמויות תוך כדי עבודה. בלימודי תואר ראשון אנו משלבים את לימודי הייעוץ עם לימודי על-יסודי או לימודי חינוך מיוחד במוקד פק”ם (פרט, קבוצה ומערכת). שילוב זה מאפשר בניית תשתית ראויה ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי עם הכשרה להוראה בכיתות משלבות והכשרה לתפקיד “רכז טיפול בפרט”.
הלימודים במוקד זה מהווים הכנה מעולה ללימודי התואר השני המתקיימים במכללה. לימודים אלה מקנים תשתית עיונית ראויה, מפתחים מיומנויות ומאפשרים ניסיון בתפקידים חינוכיים חיוניים.

נושאי הלימוד

הלימודים במכללת אורות ישראל מבוססים על ארבעה תחומים: לימודים תורניים, לימודים כלליים ,עבודה מעשית

ולימודים דיסציפלינריים - קורסים לדוגמא :

לימוד עיוני: פסיכולוגיה, עם דגש על אישיות האדם, מודעות עצמית.
כלים: תהליכי ריאיון, הנחיית קבוצות.
עבודה מעשית: התנסות מודרכת בשדה (רק בשילוב עם חנ”ם).

הסטודנטיות בהתמחות

בעלות אינטליגנציה רגשית גבוהה כדי לאפשר הבנה טובה,
תקשורת בין-אישית, ועבודת צוות.
בעלות גישה של הכלה וקבלה, מודעות עצמית מפותחת.
בעלות נכונות להתמודד עם אתגרים חינוכיים.
בעלות יכולת לתווך בין גורמים שונים במערכת החינוך ולהוביל תהליכים.


תכנית הלימודים בהתמחות